 Łucznicy [Archers]
Podstawowa jednostka do walki na odległość. Brak zbroi powoduje, że łucznik jest jedną z najszybszych jednostek w grze, ale zarazem czyni go bezużytecznym w walce wręcz. Daleki zasięg strzał łucznika to niepodważalny atut, lecz swą użyteczność wykazuje przede wszystkim przeciwko oddziałom bez metalowej zbroi. Gdy stoi w pobliżu koksownika, strzela płonącymi strzałami. Łucznik jest znacznie skuteczniejszy, gdy ma przewagę wysokości.
Potrzebne: łuk (bow) i 12 sztuk złota
Włócznicy [Spearmen]
Pierwsza jednostka do walki wręcz, do której będziesz miał dostęp (zarazem najtańsza w produkcji). Nie posiadają zbroi co czyni ich szybszym niż większość innych żołnierzy. Pożyteczni w odpychaniu drabin z murów oraz w kopaniu fosy. Potrafią także wspinać się na mury przy użyciu drabin.
Do powołania jednostki potrzebujesz: włócznia (spear) i 8 sztuk złota.
Pałkarze [Macemen]
Doskonała jednostka do ataku wręcz. Zadaje duże obrażenia, ale posiada tylko skórzaną zbroję, co czyni ją wrażliwą na ostrzał. Pałkarze podobnie jak Włócznicy mogą wspinać się po drabinach na mury.
Potrzebne: wiekiera (mace), skórzana zbroja (leather armor) i 20 sztuk złota.
Kusznicy [Crossbowmen]
Powolni w marszu, długo ładują swoje kusz, ale są niezastąpieni gdy chodzi o przebicie bełtami metalowej zbroi. Kusznicy mają krótszy zasięg niż łucznicy. Tak samo jak łucznicy najlepiej sprawdzają się gdy prowadzą ostrzał z dużej wysokości.
Potrzebne: kusza (crossbow), skórzana zbroja (leather armor) i 20 sztuk złota.
Wojownicy [Swordsmen]
Najbardziej elitarny z Twoich pieszych oddziałów. Ich ciężka zbroja czyni ich bardzo powolnymi (duża wada!), ale jeśli dotrą już do przeciwnika ich siła przełamująca jest ogromna. Przydatni zarówno w ataku jak i w obronie.
Potrzebne: miecz (sword), metalowa zbroja (metal armor) i 40 sztuk złota..
Pikinierzy [Pikemen]
Ciężka pika i metalowa zbroja czynią pikinierów powolnymi, ale jest to najlepsza jednostka defensywna. Mogą długo przeciwstawiać się przeciwnikowi, co czyni ich idealną jednostką do blokowania dostępu do wnętrza zamku.
Potrzebne: pika (pike), metalowa zbroja (metal armor) i 20 sztuk złota.
Drabiniarze [Laddermen]
Jeśli nie możesz zburzyć murów, masz możliwość dostania się na szczyt muru przy pomocy drabin. Oddziały z drabinami są bardzo tanie ale i bardzo mało odporne. Werbowani w Cechu Inżynierów.
Potrzebne: 4 sztuki złota.
Inżynierowie [Engineers]
Jedna z najbardziej użytecznych jednostek, o wielu zastosowaniach. Potrzebni do zbudowania oraz obsługi machin oblężniczych. Potrafią również wylewać wrzący olej z murów zamku na przeciwnika.
Potrzebne: 30 sztuk złota.
Kopacze [Tunnelers]
Te specjalne jednostki potrafią wykonywać podkopy pod wrogimi murami i wieżami, powodując zawalenie się tych budowli. Kopacze są werbowani w Cechu Kopaczy.
Potrzebne: 30 sztuk złota.
Rycerze [Knights]
Najlepiej wyszkolona z jednostek - jest zarówno szybka jak i zabójczo niebezpieczna. Specjalizuje się w zaskakujących wypadach z zamku w celu błyskawicznego zniszczenia sprzętu oblężniczego. Każdy rycerz potrzebuje rumaka, dla których konieczne jest wybudowanie stajni.
Potrzebne: miecz (sword), metalowa zbroja (metal armor), rumak (horse) i 40 sztuk złota.
Czarni Mnisi [Black Monks]
Nawet wyposażeni tylko w kij są twardym przeciwnikiem. Ich determinacja dla ochrony drogocennej wiedzy zawartej w klasztornych bibliotekach popchnęła ich do walki w obronie zamku.
|